Sanna Öhrling

aj min tand!

Publicerad 2012-03-12 09:06:32 i Allmänt,

Denna vecka har jag varit sjuk eller egentligen inte sjuk men jag har varit hemma från jobbet. Jag var och simmade i tisdags med Jossan och efter käkade vi en riktig festmåltid, jag tror att vi hamna på +-0 i kaloriräkningen. Jag hade under hela dagen haft ont i min visdomstand men det har man ju lite då och då när de ska ta sig fram. Men på natten efter vi hade simmat så gjorde det så fruktansvärt ont, visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag var vaken mellan 01 och 04 på natten, jag var helt förstörd. Jag knaprade Alvedon utan att få någon effekt. När jag vaknade på morgonen såg det ut som att jag fått en riktig käftsmäll, kinden var alldeles uppsvullen. Jag fick komma på en akuttid till tandläkaren där de spolade rent tanden med den största spruta jag någonsin sett. Det visade sig att tandköttet hade blivit infekterat kring visdomstanden. Fy fan va ont det gjorde. Det var bara avboka ansiktsbehandlingen, ringa jobbet och ligga i fosterställning ensam i vår säng med Timon som sällskap, kändes ju sådär. Nu är jag på benen igen och det är inte helt borta än men snart så. Tandläkaren tyckte inte att jag var klok som hade åkt och simmat även fast jag hade ont. Det kan ha gjort att infektionen tog fart, how can i know?!

Jaja nu är det värsta över så nu hoppas jag bara att det går över snart.

Loreen vann ju i lördags, åh va roligt. Första gången jag verkligen tycker att rätt låt vann. Vi hade riktigt melodifestivalsmys med god mat från Limone, gott vin, godis, mjukiskläder och tända ljus. Sir-craps-alot hade till och med en dejt kvällen till ära så ingen var gladare än han. Hans dejt är lite större än han själv men han kan inte tänka sig någon annan än Nelly. Det är kärlek det!  



Min och Jossans fina middag


Timon har varit som fast klistrad vid min sida när jag har haft ont, snäll kille det där!


Timon med hans dejt Nelly.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Oh

Bor i Västerås med min fästman Johan, vår dotter Emilia och vår hund Timon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela