Sanna Öhrling

Vår och sommar - mindre sömn?

Publicerad 2012-05-27 10:30:06 i Allmänt,

Jag somnade säkert kl 02 inatt men ändå vaknar jag pigg som lärka kl 08.15. Det är iofs hela 6 timmar men jämför man med vintern så sover jag betydligt mer. Det är det absolut bästa med vår och sommar, dagarna är betydligt längre, man hinner göra så mycket mer, man är gladare och man blir fräschare även fast man sover mindre (känns det som, ni kanske tycker annorlunda, ni kanske tycker jag ser ut som en sliten trasa som borde ligga i sängen tills jag sovit mig fräsch?!) Hoppas vädret håller i sig heeeela sommaren och lååångt in i hösten.

Igår åkte jag och Johan ut på Mälaren med Kapten Carlsson. (Johan behövdes rastas lite) Han fick äntligen, som han har väntat, fiska lite. Ingen var gladare än Johan, han fixa och dona med sitt spö, lina och drag i flera timmar medan jag och Kapten Carlsson latade oss i solen. Vi hade gofika med oss dessutom.

Idag ska vi ju som sagt till mormor och morfar på lunch men innan det så hinner jag lata mig ett tag i solen. Himmelen är helt knallblå och inte ett enda moln så långt mina ögon når. Dags att ladda för en ny vecka med intervallträning, min kropp har vilat tillräckligt. Jossan, ditt skavsår lär vara borta nu, jag behöver ditt sällskap ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Oh

Bor i Västerås med min fästman Johan, vår dotter Emilia och vår hund Timon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela