Sanna Öhrling

Frukostdejt

Publicerad 2013-01-11 16:05:00 i Allmänt,

Igår började jag inte förrän 10, helt underbart med sovmorgon. Jag bjöd över pappa på en liten frukostbuffé eftersom han var ledig och skulle hjälpa oss med Timon. Det fanns ägg, yoghurt,flingor, bröd, skinka, ost, smör, kaviar, gurka, paprika, juice (äpple och apelsin) och kaffe. Ingen vanlig vardagsfrukost, min består normalt sätt av två ägg och ett glas vatten. Låter ju otroligt tråkigt men det är lätt och smidigt. Äggen kokas medan jag gör mig fin, hinner jag inte käka hemma så tar jag med mig på jobbet och käkar. Jag brukar även koka ett extra ägg som jag kan ha som mellanmål, hur lätt och gott som helst (ok där överdrev jag lite det är gott men inte hur gott som helst, min frukostbuffé däremot..mhmhm). Efter frukosten visade jag alla tekniska delar av huset så pappa skulle kunna kika lite film eller något annat roligt på appletv:n och lite annat innan jag for vidare till jobbet. När jag kom hem hade verkligen pappa inte tagit det lugnt. Han bytte lampor som varit trasiga och andra saker som vi tänkt göra-sen-någon-gång-när-vi-känner-för-det-men-det-kommer-nog-dröja. Så fort Johan kom hem vart det lite eftermiddags jobb. Vi har sen flytten tänkt att byta ut tvättmaskinen till vår egna som vi haft tidigare mot den som följde med huset. Det har varit väldigt tajt med plats för att kunna byta men det fixade grabbarna galant. Vi har även fått en extra brandvarnare som pappa fixat, Tack snälla för all din hjälp. Perfekt att komma hem från jobbet och veta att hunden blivit ordentligt rastad och road, lampor blivit bytta och tvättmaskinen kommit till rätta. Både jag och Johan är för trötta när vi kommer hem från jobbet för att rodda med sånt och på helgen har man ingen lust direkt.  
 
Det är väldigt skönt att Johan äntligen är hemma, varit väldigt tomt utan honom. Nu kan vi äntligen ta helg!
 
 
 
Köpte lite nya brukar på Lagerhause innan jul. Jag köpte 6st för halva ordenariepris. Ett kap för en burkfantast. Men det ser faktiskt mycket roligare ut än t.ex. flingpaketet. Eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Oh

Bor i Västerås med min fästman Johan, vår dotter Emilia och vår hund Timon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela