Sanna Öhrling

sen sist...

Publicerad 2014-04-29 09:36:38 i Allmänt,

Vad har hänt sen sist? Sist jag skrev var jag faktiskt sjukskriven pga en operation. Jag opererades akut då jag hade en cysta i magen som spruckit. Det gjorde fruktansvärt ont ska jag säga er. Några veckor senare fick vi den glada nyheten att vi väntade barn, helt underbart. Livet tar snabba och härliga vändningar ibland. Sjukskrivningen gick över till semester och illamåendet kom som ett brev på posten. Hela semesten kämpade jag mot illamående. Ägg och köttfärs var fruktansvärt att ha i sin närhet. Efter semestern jobbade jag bara ett par veckor innan jag hoppade på en ny tjänst. Jag är numera en kontorsråtta och trivs riktigt bra. Däremot hann jag inte jobba så många månader innan det var dags för mig att vara mammaledig. När den beräknade dagen var här (26 feb) var det ingen bebis som ville ut. Jag gick över en vecka innan vår lilla groda ville titta ut. Den sista veckan var jobbig. Det var kallt och mörkt ute, jag var trött, osmidig och kissade konstant. Bebisen sparkade och borrade ner sig ytterligare och det kändes rejält. Men 5 mars vaknade jag kl 03 på natten av att värkarna var i full gång och att vattnet hade gått. Kl 05 var vi inne på förlossningen och kl 10.56 kom vår lilla Emilia, 2940g och 50cm lång. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Oh

Bor i Västerås med min fästman Johan, vår dotter Emilia och vår hund Timon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela